ثبت‌نام کاروان‌های پیاده روی دهه پایانی صفر، در دهه اول محرم نبرد آیه و آتش | روایتی از آزادسازی منطقه مرزی مهران در جنگ تحمیلی ثبت‌نام بیش از ۴ هزار زائر و مجاور در طرح تابستانی «شمیم تلاوت رضوی» برنامه‌های متنوع حرم امام‌رضا(ع) برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب قرآن؛ چراغ روشن و رهنما در تاریکی دنیا اجرای طرح ملی «شهید رئیسی؛ تربیت کادر نوجوانان» در مشهد افزایش ظرفیت فضای باغ اردوگاه «خاتون» برای میزبانی از خانواده‌ها تله تقلیل‌گرایی و رویکرد شناختی در مطالعه دین راوی عظمت غدیر | علامه امینی به روایت فرزندش تولیت آستان قدس رضوی در آئین دومین کنگره جهانی شهدای مقاومت در حرم امام‌رضا (ع): مبارزه با مستکبران، آموزه مکتب اهل‌بیت (ع) است خدمت‌رسانی ۵۵۰ خادم حرم امام‌رضا(ع) در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ آیت‌الله علم‌الهدی: حضور مردم در انتخابات، نشانه پایمردی ملت پای کار انقلاب است | ملت ایران، صاحب بصیرت است تولیت آستان قدس رضوی رأی خود را در صندوق انداخت (۸ تیر ۱۴۰۳) | حجت‌الاسلام مروی: ملت ایران شایسته خدمت عزتمندانه است آغاز فرایند اخذ رأی در حرم امام‌رضا(ع) (۸ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و تصاویر همسر شهید رئیسی: مردم با بصیرت می‌توانند اقامه عدل کنند+ویدئو تدریس حضرت آیت‌الله سبحانی در مدرسه تابستانی «دارالعلم» درباره جواد اسدا... زاده یکی از شهدای مشهدی بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی
سرخط خبرها

خادمان حرم رضوی تمام‌قد در خدمت زائران| از نظافت روزانه صحن‌ها و رواق‌ها تا توزیع اقلام مورد نیاز زائران

  • کد خبر: ۱۱۱۱۸۶
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
خادمان حرم رضوی تمام‌قد در خدمت زائران|  از نظافت روزانه صحن‌ها و رواق‌ها تا توزیع اقلام مورد نیاز زائران
همزمان با دهه کرامت، خادمان حرم مطهر رضوی پرشورتر از همیشه مقدمات میزبانی از زائران این ایام را فراهم کرده‌اند تا صحن‌ها و رواق‌های حرم نورانی حضرت رضا(ع) مهیای پذیرایی از این میهمانان باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، همه ساله در آستانه فرا رسیدن دهه کرامت شور و حال خاصی در مشهدالرضا (ع) و به ویژه در قلب تپنده این شهر؛ بارگاه نورانی حضرت شمس‌الشموس علی ابن موسی الرضا (ع) برای استقبال از زائران دیده می‌شود.  

خادمان این بارگاه به رسم هر ساله برای میزبانی و پذیرایی از زائران در تکاپو هستند تا همه چیز به نحو شایسته مهیا باشد. بخشی از این خدمات به همت خادمان و خادمیاران حوزه خدمات عمومی حرم مطهر رضوی ارائه می‌شود که مربوط به نظافت و غبارروبی صحن و سرای رضوی است.

محمدرضا درخشان‌فر، رئیس اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی با اشاره به جزئیات این خدمت در حرم رضوی، اظهار کرد: از چند روز گذشته کار نظافت و شست‌وشوی ویژه حوض‌ها، آبنماها، سقاخانه‌ها و طاق نما‌ها در صحن و سرای رضوی آغاز شده و خادمان بخش تنظیف این اداره به مناسبت فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت رضا (ع) در تلاشند تا همه چیز پاکیزه باشد.  

به گفته او، در ایام هر روز ۳۵۰ هزار مترمربع از صحن و سرای حرم رضوی به صورت مکانیزه تنظیف و غبارروبی می‌شود.

رئیس اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی افزود: با توجه به پیش‌بینی حضور پرشور زائران و تشرف شبانه‌روزی آن‌ها در ایام دهه کرامت، در راستای افزایش خدمات‌رسانی و تنظیف مستمر اماکن متبرکه، پیش‌بینی‌های لازم برای افزایش نیرو‌های خدماتی انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین تمهیدات لازم برای تأمین و توزیع اقلام مصرفی و رفاهی مورد نیاز زائران اتخاد شده و لیوان‌های یک‌بار مصرف، صابون مایع، مُهر نماز، پلاستیک زباله و... به مقدار مورد نیاز توزیع خواهد شد. علاوه بر آن، ۱۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در ۱۲ نقطه، فعال شده است و به طور مستمر تنظیف می‌شود.

رئیس اداره امور خدمات عمومی حرم مطهر رضوی گفت: با توجه به عبور و مرور گسترده زائران در مناطق حریم حرم، فعالیت مواکب مردمی و توزیع متبرکات، هماهنگی‌های لازم با شهرداری منطقه ثامن نیز صورت گرفته است تا با افزایش نیرو و خدمات، نیاز‌های این منطقه نیز تامین شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->